„KALOKAGATHIA”

PROGRAMUL   „KALOKAGATHIA”

 

 COORDONATOR: DIR. EDUC. ŞTEFĂNESCU  MARIA

                                                  RESPONSABILI: EDUC. MANEA MARIA

                                                                                     EDUC. URIEŞU MIHAELA EUGENIA

MESAJ: ” Când mã mişc, mã simt perfect !”

Tipul proiectului: naţional

Aplicat: Grădiniţa cu Program Prelungit  PRICHINDEL,

Loc.Cugir, Jud.Alba, str.N.Bălcescu, Nr.10

Tel.0258753663, email.gpp_prichindel.cugir@yahoo.com

Coordonator I.S.J.: Inspector de specialitate pentru învăţământul preşcolar

    Ignat Floare Eugenia

Director: educ. Ştefănescu  Maria

Responsabili: educ. Manea Maria

                              educ. Urieşu Mihaela Eugenia

 ARGUMENT

               În contextul actual, când se acordă o importanţă deosebită educaţiei pentru toţi, când societatea românescă tinde spre a deveni o societate educaţională, învăţământul preuniversitar românesc parcurge o perioadă de revalorizare şi de compatibilizare cu trepte similare din alte ţări, îndeosebi din spaţiul european.

              Se impune, aşadar, o stimulare corespunzătoare a posibilităţilor de dezvoltare fizică armonioasă şi de manifestare ale copiilor cât mai de timpuriu (respectiv în perioada 3-6/7 ani şi chiar în perioada şcolarităţii mici, 7-9 ani) şi nu numai în cadrul curriculumului obligatoriu, pentru a se ajunge, în timp, la idealul armonic, caracterizat la atenieni prin formula „Kalos kai agatos”, la omul vrednic, înzestrat cu toate calităţile fizice, sufleteşti şi morale ale bunului cetăţean.

DESCRIEREA PROIECTULUI

SCOP:

Extinderea experienţelor pozitive din domeniul stimulării interesului pentru educaţie fizică şi sport la nivel naţional si derularea unor acţiuni, în unităţi-pilot, care să vizeze prevenirea unor atitudini şi comportamente dăunătoare sănătăţii.

 OBIECTIVE: Pentru copii:

Stimularea preşcolarilor şi a şcolarilor mici pentru a desfăşura activităţi de mişcare şi sporturi pe măsura propriilor posibilităţi fizice;  

– Însuşirea unor norme de comportament care încurajează o relaţionare socială pozitivă, care promovează strategii pozitive de depăşire a conflictelor şi care dezvoltă respectul de sine;

– Dezvoltarea armonioasă a copiilor preşcolari şi a şcolarilor mici; stimularea imaginaţiei şi a creativităţii;

– Încurajarea preşcolarilor şi a şcolarilor mici pentru a exprima opinii şi stări sufleteşti proprii prin mişcare şi pentru motivarea lor.

 Pentru cadre didactice:

Proiectarea şi desfăşurarea unor activităţi sau servicii de stimulare a interesului pentru educaţie fizică şi sport;

– Parcurgerea modulului de formare prevăzut în program, în vederea asigurării prevenirii unei ţinute defectuoase sau a corectării unor deficienţe fizice minore la preşcolari şi şcolarii mici – conceperea şi implementarea planurilor individuale de lucru cu copiii selectaţi în program;

– Planificarea şi implementarea unui curriculum adaptat şi adecvat cerinţelor programului şi a unor practici de instruire bazate pe cunoaşterea individuală a copiilor şi pe cunoaşterea nevoilor şi valorilor comunităţilor din care provin copiii;

– Adaptarea strategiilor şi a mediului pentru a răspunde nevoilor de mişcare ale tuturor copiilor;

– Respectarea alegerilor şi a scopurilor pe care le au părinţii faţă de copiii lor şi întreţinerea unei comunicări eficiente cu părinţii, cu referire la curriculum (în special la cel care priveşte activităţile de educaţie fizică şi sport) şi la evoluţia copiilor.

  Pentru părinţi:

Conştientizarea părinţilor şi a altor factori educaţionali din cadrul comunităţii cu privire la rolul lor în formarea şi dezvoltarea propriilor copii „frumoşi şi buni”;

– Creşterea implicării părinţilor şi altor factori educaţionali din cadrul comunităţii în activitatea şcolii şi în crearea unui mediu sigur şi sănătos       pentru toţi;

– Implicarea autorităţilor locale şi a altor factori ai comunităţii în rezolvarea problemelor administrativ-financiare care vor apărea pe parcursul derulării acestui program.

GRUP ŢINTĂ:

  • Preşcolarii din unitate şi unităţile partenere;
  • Părinţii copiilor;
  • Cadre didactice din unitate şi unităţile partenere.

DURATA: un an.

RESURSE  UMANE:

  • Echipa de proiect: educatoarele din unitate;
  • Voluntari.

RESURSE   FINANCIARE: Sponsorizări ale firmelor din oraş.

PARTENERI  INTERNI:

  • Unităţi preşcolare care implementează un proiect din acelaşi tip de educaţie;

 PARTENERI  EXTERNI:

  • Asociaţia Sportivã Cugir;
  • Asociaţia Nonguvernamentală „Năsâpişte”;
  • Primăria oraşului Cugir.

 CONVENŢII  DE  COLABORARE:

  • Unităţi preşcolare care implementează proiecte din acelaşi tip de educaţie –participă la acţiunile organizate, împărtăşesc experinţa proprie în cadrul proiectului, popularizează rezultatele;
  • Asociaţia Sportivã Cugir – iniţiază activităţi de interes public pentru preşcolari şi părinţii acestora, pune la dispoziţie informaţii;
  • Primăria oraşului Cugir – susţine şi facilitează activitatea din timpul derulării proiectului, înlesneşte identificarea unor sponsori locali.

 REZULTATE  PRECONIZATE:

  • Chestionare pentru părinţi;
  • Calendarul de activităţi;
  • Pliant cu sugestii pentru părinţi şi copii;
  • Fotografii;
  • Parteneriate şi colaborări;
  • CD-uri cu înregistrări.

 EVALUARE:

  • Portofoliu proiectului;
  • Album foto;
  • Pliant;
  • Afişe;
  • CD cu imagini din timpul activităţilor.

 EVALUARE  FINALĂ:

  • Activitate în parteneriat cu grădiniţele din oraş pentru diseminarea rezultatelor din cadrul proiectului;

                                          PROGRAMUL  ACTIVITÃŢILOR

”-Và PLACE  MUNTELE?”

        

 „- Cam greu urcuşul….ufffff!”                       „- Sã ne bucurãm de aer şi soare!”                                         

      

„- Poftiţi la gimnasticã cu noi!”              „- Nu vã e dor de un joc din copilãrie?”                                                                                            „Pasãricã mutã-ţi cuibul!”

      

„- Vreau sã fiu primul la obstacole!”          „- De alergat cu oul aţi încercat?” 

   

„- Vã e dor de zãpadã?”                 „- Şi nouã, sã facem îngeraşi pe zãpadã!”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s