„ECO GRÃDINIŢA”

PROGRAMUL   „ECO GRÃDINIŢA”

 

 COORDONATOR: DIR. EDUC. ŞTEFĂNESCU  MARIA

                                                                                  RESPONSABILI: EDUC. LUPU ANA

                                                                                                                         EDUC. LEU MARIA

MESAJ: ” Nu omorâţi acest Pământ !”

Tipul proiectului: naţional

Aplicat: Grădiniţa cu Program Prelungit  PRICHINDEL,

Loc. Cugir, Jud. Alba, Str.N.Bălcescu, Nr.10

Tel.0258753663, email.gpp_prichindel.cugir@yahoo.com

Coordonator I.S.J.: Inspector de specialitate pentru învăţământul preşcolar

    Ignat Floare Eugenia

Director: educ. Ştefănescu  Maria

Responsabili: educ. Lupu  Ana

                              educ. Leu  Maria

 ARGUMENT

            Grădiniţa este un loc unde se exercită o activitate modelatoare, ce se raportează la stadiul de dezvoltare psihofizică, caracteristică vârstei preşcolare. În ultimul timp se acordă o mai mare importanţă necesităţii educării ecologice a copilului în grădiniţă. Suntem chemaţi să facem transferul de dragoste şi respect pentru tot ce ne înconjoară de la noi, adulţii, spre cei mici, acum când începe drumul cunoaşterii.

            Curiozitatea copilului de a cunoaşte tot ceea ce-l înconjoară, de a afla cât mai multe despre natură şi cauza unor fenomene, ne-au determinat pe noi, educatoarele Grădiniţei cu Program Prelungit PRICHINDEL Cugir, să transformăm această sete de cunoaştere într-o activitate intelectuală intensă.

DESCRIEREA PROIECTULUI

SCOP:

  • Desfăşurarea educaţiei ecologice în mod sistematic în învăţănântul preşcolar şi sub formă de activităţi extraşcolare;
  • Înfiinţarea unor „colţuri ecologice” în grădiniţă şi în curtea ei.

OBIECTIVE:

Pentru copii:

– să identifice fiinţe şi fenomene din mediul înconjurător şi caracteristicile acestora; 

– să-şi formeze unele conduite ecologice care presupun acţiuni concrete pentru conservarea, gospodărirea şi protecţia naturii;

– să conştientizeze necesitatea economisirii apei, energiei electrice, lemnului;

– să-şi formeze un comportament etic, civic şi deprinderi de păstrare şi iubire a naturii;

– să participe la activităţi de îngrijire a plantelor şi animalelor, colectare de plante medicinale;

– să-şi formeze o gândire ecologică, o atitudine pozitivă faţă de viaţă.

 Pentru cadre didactice:

– familiarizarea cadrelor didactice cu metode şi procedee noi de stimulare a copilului pentru desfăşurarea activităţilor ecologice;

– abilitarea cadrului didactic cu capacitatea de a realiza un mediu educaţional care să motiveze copilul în procesul de ocrotire şi protejare a naturii;

 Pentru părinţi:

– conştientizarea părinţilor şi a factorilor educaţionali din cadrul comunităţii cu privire la rolul lor în formarea şi dezvoltarea propriilor copii ;

– creşterea implicării părinţilor şi ai altor factori ai comunităţii în rezolvarea problemelor materiale şi financiare care vor apărea pe parcursul derulării programului.

 GRUP ŢINTĂ:

  • Preşcolarii din unitate şi unităţile partenere;
  • Părinţii copiilor;
  • Cadre didactice din unitate şi unităţile partenere.

DURATA: un an.

RESURSE  UMANE:

  • Echipa de proiect: educatoarele din unitate;
  • Voluntari.

RESURSE   FINANCIARE: Sponsorizări ale firmelor din oraş.

PARTENERI  INTERNI:

  • Unităţi preşcolare care implementează un proiect din acelaşi tip de educaţie;

 PARTENERI  EXTERNI:

  • Ocolul Silvic Cugir;
  • Asociaţia Nonguvernamentală  „Năsâpişte”;
  • Primăria oraşului Cugir;
  • Asociaţia Vânătorilor şi Pescarilor Cugir.

 CONVENŢII  DE  COLABORARE:

  • Unităţi preşcolare care implementează proiecte din acelaşi tip de educaţie –participă la acţiunile organizate, împărtăşesc experinţa proprie în cadrul proiectului, popularizează rezultatele;
  • Ocolul Silvic Cugir– iniţiază activităţi de interes public pentru preşcolari şi părinţii acestora, pune la dispoziţie informaţii;
  • Asociaţia Nonguvernamentală „Năsâpişte” – participă la campania „Nimic nu aruncăm, totul reciclăm”, oferind spaţiu pentru expoziţia de desene;
  • Primăria oraşului Cugir – susţine şi facilitează activitatea din timpul derulării proiectului, înlesneşte identificarea unor sponsori locali.

 REZULTATE  PRECONIZATE:

  • Chestionare pentru părinţi;
  • Calendarul de activităţi;
  • Pliant cu sugestii pentru părinţi şi copii;
  • Fotografii;
  • Parteneriate şi colaborări;
  • CD-uri cu înregistrări.

 EVALUARE:

  • Portofoliu proiectului;
  • Album foto;
  • Pliant;
  • Afişe;
  • CD cu imagini din timpul activităţilor.

 EVALUARE  FINALĂ:

  • Activitate în parteneriat cu grădiniţele din oraş pentru diseminarea rezultatelor din cadrul proiectului;

PROGRAMUL  ACTIVITÃŢILOR

„- SÃ ÎNGRIJIM NATURA!”

 

„- ŞTIŢI CUM SE PLANTEAZĂ UN POM ?”

„- SÃPÃM  O  GROAPÃ… cam greu!??”

     

„- TURNÃM   APA… ”                                                        „- PLANTÃM  POMUL…”

   

„- ACUM ÎI CÂNTÃM… ”                      ” – IAR APOI ÎL ÎNGRIJIM SÃ CREASCÃ…”

 

„- CE ZICEŢI DE COSTUMELE NOASTRE DIN DEŞEURI  REFOLOSIBILE ?”

    

„- Sà ÎNCEAPà PARADA !”

  

„- SÃ VINÃ ŞI ROCHIA DE MIREASÃ !”

 

  

„- NU ARUNCAŢI DOPURILE DE PLASTIC!”

     

 „- IATÃ CE PUTEŢI FACE DIN ELE !”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s